How Can CTL Help you? 


Consultations about Google Apps
"How-to" Questions about Moodle
Lecture Recording of Orientation  
Lecture Recording for Learning Support, Inclusive Teaching
Presentation Recording and online available
Support digital contents production(How to upload contents)
-Flipped Class Materials available on Moodle 
-Understand how to use Application before Class
-Students can check the Recording of events can't attend



ICT Tools

Online Collaboration Tools
-Google Apps to share documents online
Learning Management Tools
-Moodle
-Google Classroom
Lecture-Capture Tools
-QuickTime
CALL System
-Callabo (ILC-103,104,106)


ICU Moodle

Moodle is a learning platform that makes it easy for you to provide online support for your course. It is web-based and so can be accessed from anywhere in the world.
If you need assistance with Moodle, contact CTL(ILC-212) or Helpdesk(ILC-210).

URL: https://moodle.icu.ac.jp/27


ICU OpenCourseWare

This site will provide an opportunity for you to watch materials for regular courses are available.

URL: http://ocw.icu.ac.jp/

ICU-TV

This site will provide an opportunity for you to watch Video and lectures at various events offered by ICU (Seminar, Workshop, Guidance,Orientation ).

URL: http://icutv.icu.ac.jp




How Can CTL Help you? 


Google Apps の利用相談

ELAで利用する Google Apps の利用に不安を感じている学生に対して、個別相談を行っています。

Moodleの活用についてのサポート

Moodle の簡単な使い方から、様々な活用方法について、個別相談を行っています。

オリエンテーションの収録

特に要望の多い、新入生オリエンテーションの履修説明などを、撮影し、学内公開を行っています。
学内動画公開サイト:ICU-TV http://icutv.icu.ac.jp

学修支援目的の授業の収録・公開のサポート

多様な学生を支援する目的で、授業の収録・公開のお手伝いをしています。 授業を収録し、履修学生に対して Moodle で公開することで、学生にとっては、わからなかったところを復習する、教育実習などで授業に参加できなかった授業を視聴する、などが可能になります。母国語でない言語の授業の受講の支援にもなります。 授業の収録以外にも、様々なバックグラウンドを持つ学生に対応できる環境や方法を検討していきます。


学生のプレゼンテーション・模擬授業等の収録と各自への配信

これまでビデオ撮影したものをDVD等で貸出しを行っていたが、オンラインで視聴できるよう、サーバーにアップする方法についてサポートを」しています。学生にとってもスマートフォンなどで見られるようになるためアクセス視聴しやすくなります。

反転授業(Flipped Class Room)、オンライン教材、各種セミナーの学内公開のためのお手伝い
  • あらかじめ理解しておくべき内容は(あるいは、学生によって前提知識が異なる場合など)、授業中に説明せず、ビデオコンテンツを作成しMoodleにアップしておくことで、授業時間を有効に使う。
  • 授業で必要な統計ソフトなどの利用方法を、オンラインコンテンツとして提供する。
  • コンボケーションに複数のオリエンテーションが重なってしまっても、後からビデオで視聴できる。
  • 就職オリエンテーションなど、留学中で参加できない、という場合でも、ビデオで視聴することができる。