moodle



Moodle

What is Moodle?


Moodle is a Learning Management System (LMS) that is designed to support face-to-face teaching with a range of versatile online tools.
You and your students can access Moodle any time, any place as long as you have an Internet connection.
CTL holds workshops and consultations regularly. Please use CTL office at anytime to ask a question about Moodle.

*Please log in with your ICU Net ID and password (do not include @icu.ac.jp).
This is common with passwords for ICU Portal, E-mail and icuMAP.

■ Course Request

When you use Moodle in your class, you need to request a course in advance.
Please click on the COURSE REQUEST icon in the upper right corner of this page.
After logging to the request page with your ICU Net ID, you can fill out the form.
We will send you an e-mail that informs you to create a template course in a few days.

PLEASE NOTE:
  • Only educational staff members can request new courses. If you are TA and wish to be enrolled on a course in Moodle, please contact your teacher.
  • When you wish to assign a teacher role to your team teaching staff or TA, please fill in their name and ID in the "Other Information" field of the request form. You can also assign a teacher role by yourself. →Reference link

■ Links

Please use the link below when editing your course.
How to use Moodle2.7

Center for Teaching and Learning (CTL) supports you to utilization and operation of Moodle.
If you have any questions, please contact CTL office by e-mail or visit us (ILC-212).

 Links




Moodle


Moodleとは

URL: 
https://moodle.icu.ac.jp

本学では、通常の授業を支援するためのツールとしてMoodleと呼ばれる学習管理ツール(LMS)を活用しています。
授業資料をアップロードしたり、課題レポートをオンラインで提出・返却するなど、様々な便利な機能を備えています。
学修・教育センター(CTL)では、ワークショップや相談会を定期的に開催するとともに、個別質問も随時受け付けています。
「Moodleという名前は聞いたことがあるけどどのようなツールなのだろう?」「操作方法が難しいのではないか?」という疑問などありましたらお気軽にご相談下さい。

※注意※
Moodleログイン時に使用するID/パスワードは、ICU PortalやE-mailと共通です。

コース申請

授業でMoodleを使用される場合、事前にコース申請が必要となります。
Moodle@ICUのトップページの画面左上にある「COURSE REQUEST」ボタンまたはこちらをクリックしてください。
ICU Net IDでのログイン後、ご自分のコースを検索していただき、申請フォームに必要事項をご記入ください。通常は2~3日程度で空のテンプレートが用意され、ヘルプデスクよりご連絡させていただきます。
その後のコース編集作業は教員の皆様にお願いしています。

※注意※
  • コース申請は必ず教員が行ってください。TAによる申請は認められていませんので、あらかじめご了承ください。
  • Team TeachingやTAを採用しているクラスなど、Teacher権限(Moodle上のコースを自由に編集できる権限)を持つユーザが複数いる場合、申請フォーム内の"Other Information"欄にお名前をご記入下さい。テンプレート作成と合わせて、ユザ登録もこちらで行います。教員自身で他のユーザにTeacher権限をアサインすることも可能です。→リンク

参考リンク

コース編集の際の参考として、以下のリンクをご活用ください。


    2015年3月に開催したMoodle入門向けワークショップの説明資料です。
    Moodleに触れるのが初めてという方にオススメです。

    Moodle@ICUのトップページ左上「How to Moodle」をクリックすると、「初心者のためのMoodle入門」コースに登録できます。
    Moodleの大まかな内容は知っているけれど、個々の機能の使い方を詳しく知りたいという方にオススメです。

学修・教育センター(CTL)では、授業内でのMoodle活用方法や操作に関するご質問・ご相談を随時受付けております。
CTLへ直接お越しいただくか、メールにてお問い合わせください。
    

 Links