Proofreading with meeting


We proofread all undergraduate and MA dissertations*. We can assist you in the following ways:


 
         
Proofread your dissertation and correct any grammatical or spelling errors.
  Work with you to ensure that your dissertation is written in English that sounds natural.   Work with you to ensure that your dissertation reads smoothly.   Please note that the proofreader is not responsible for the content or the structure of your dissertation. 


*Please note that we will endeavor to proofread all MA dissertations, but undergraduate students have priority. Since there is a limit to the number of appointments that can be offered, during busy periods, we may be unable to accept MA dissertations.


Guidelines


Your document
The document that you submit should be your penultimate draft.
We only proofread documents written in English.
We only proofread undergraduate dissertations, MA dissertations, and Ph.D. dissertations to be submitted to International Christian University.
The maximum number of pages that we are able to check per session is 5 pages (Maximum 1,500 words). Please use the ICU senior thesis format. You will need to book a separate appointment for every 5 pages that you would like to have proofread. 
We encourage you to submit the entire chapter that contains the 5 pages that you would like to have proofread as this will provide the proofreader with some context. You will be asked to specify which 5 pages you would like to have proofread when you book your appointment.
Please use Grammarly to check your document before you book your appointment. 
Please note that we only accept Microsoft Word and PDF documents. 


How to book your appointment 
We don’t accept reservations now. The service for March Graduates will start from early November.
First, please refer to the Google Calendar to see which dates/times are available.
After you find a date and time that suits you, please use the Application form to book your appointment. (Please note: The Application form does not work in Mozilla Firefox. Please use another browser when you book your appointment.)
You can only book one session at a time. After you finish your session with the proofreader, you will be able to book your next appointment. 


How the document will be returned to you
The proofreader will return your document at the end of the session via email.


How the Academic English Support system works:


  1. Prepare the document that needs to be proofread. 
  2. Refer to the Google Calendar to see which dates/times are available.
  3. After you find a date and time that suits you, book a session with the proofreader using the Application form. (When you book your appointment, please bear in mind that you will be required to submit your document at least 2 days in advance of the session.)
  4. You will receive a confirmation email of your booking. Please email your document to the email address provided in the confirmation email. You must email your document by the deadline stated below. (If you do not receive a confirmation email, please contact the Center for Teaching and Learning (TEL: 0422-33-3365).)
  5.  Session Date Submission Deadline
     Monday Friday 9:00 AM the previous week
     Tuesday Not in service
     Wednesday Monday 9:00 AM
     Thursday Not in service
     Friday Wednesday 9:00 AM
  6. A proofreader will go through your document and correct any errors.
  7. Visit the Center for Teaching and Learning (ILC-212) at the appointed time. The proofreader will discuss your work with you. 
  8. The proofreader will return your document (via email) at the end of the session. 





Getting here 


Location: ILC-212
Open: 9:00-16:30
TEL: 0422-33-3365





面談つきプルーフリーディング


Academic English Supportは主に卒業論文および修士論文(注1)の英語論文作成支援のため、専門家によるProofreadingを行います。面談つきプルーフリーディングでは以下のことを行います。

 
         
 英語論文を添削し、文法・スペリングの間違いを訂正します
  不自然な英語の表現があれば訂正します    面談を通して文章が読みやすい英語となるように支援します   プルーフリーダーは論文の内容・構成に関しては責任を持たない事をご了承ください

(注1)卒業論文が優先されます。対応できるスタッフの人数に限りがありますので、
時期によって修士論文の受け付けを制限させていただく可能性もあります。ご了承ください。

AESご利用のルール


文書について
「ほぼ最終稿」の状態のものをお持ち下さい
チェックをするのは英文のみです
対象は提出先が学内の卒論・修論・博論に限ります
一度の予約で添削できるページ数の上限は卒論書式で5ページ(1,500語以内)です。6ページ以上添削が必要な場合は面談終了後再度ご予約ください
原稿を提出する際に添削を依頼する5ページが含まれるChapter全体を提出することを奨励しています。予約時にChapter内で添削するページを指定していただきます
申し込みをする前に必ずGrammarlyのチェックを済ませて来てください
原稿はMicrosoft WordもしくはPDFでご提出ください


受付について(現在受付休止中です。11月上旬より3月卒業の論文の受付を開始します)
まず、Google Calendarを参照し予約可能時間をご確認ください
自分の希望の面談時間が空いていることをGoogle Calendarで確認後、Application formを用いて面談時間を予約してください。(注意: Application formを記入する際はMozilla Firefox以外のブラウザを使用してください)
一度に複数回の予約を取ることはできません。面談終了後、次回の予約を取ることができるようになります


原稿返却について
面談の最後に原稿をメールで送信します


サポートの流れ


  1. Google Calendarを参照し、予約可能時間をご確認ください
  2. 自分の希望の面談時間が空いていることをGoogle Calendarで確認後、Application formを用いて面談時間を予約してください(面談時間を決める際に、面談2日前までに原稿をご提出いただく必要があることをご了承ください。)
  3. 予約確認のメールが届きます。そのメールに記されているメールアドレスに以下の提出期限までに文書をメールで送信してください。(確認メールが届かない場合は学修・教育センター(TEL: 0422-33-3365)までお問い合わせください)
  4.  面談日 提出期限 
     月曜日 前週金曜日9:00AM
     火曜日 担当者不在
     水曜日 月曜日9:00AM
     木曜日 担当者不在
     金曜日 水曜日9:00AM
  5. プルーフリーダーが原稿をチェックし間違いを訂正します
  6. 当日予約時間に学修・教育センター(ILC-212)にいらしてください。プルーフリーダーがプルーフリーディングの内容を説明し、相談しながら原稿をより読みやすいものとしていきます
  7. 面談の最後に原稿をメールで返却します



AES
への行き方 



場所: ILC-212
開室時間: 9:00-16:30
TEL: 0422-33-3365